• 1402/07/22 - 11:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مدیرعامل کارگزاری «نماد شاهدان»:

همگرایی در صنعت کارگزاری به کمک کانون کارگزاران انجام می‌شود

مدیر عامل کارگزاری «نماد شاهدان» در رابطه با نقش کانون کارگزاران در توسعه صنعت کارگزاری گفت: کانون تشکل خود انتظام و بسیار ارزشمند و موثری است. کانون کارگزاران علاوه براینکه می‌تواند نقش همگرایی بین کارگزاری‌ها در راستای رسیدن به اهدافشان داشته باشد، می‌تواند از بازخوردهایی که از صنعت کارگزاری دریافت می کند در توسعه و بهبود مقررات‌گذاری و قانون‌گذاری این صنعت گام بردارد.

شاهین احمدی

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به نقل از صدای بورس، شاهین احمدی مدیر عامل کارگزاری «نماد شاهدان» در رابطه با نقش کانون کارگزاران در توسعه صنعت کارگزاری گفت: کانون تشکل خود انتظام و بسیار ارزشمند و موثری است. کانون کارگزاران علاوه براینکه می‌تواند نقش همگرایی بین کارگزاری‌ها در راستای رسیدن به اهدافشان داشته باشد، می‌تواند از بازخوردهایی که از صنعت کارگزاری دریافت می کند در توسعه و بهبود مقررات‌گذاری و قانون‌گذاری این صنعت گام بردارد. 

احمدی، در پیش‌بینی خود از آینده صنعت کارگزاری گفت: با توجه به این که بعد از ۱۳ سال مجوز تاسیس به کارگزاری‌ها داده شده است و چند کارگزاری اخیرا شروع به فعالیت کرده اند، فضای رقابتی بسیاری در این حوزه ایجاد شده است. کارگزاری‌ها برای دوام در این فضای رقابتی و حفظ سودآوری و نقش آفرینی خود باید توسعه سرمایه‌گذاری داشته باشند و به متنوع‌سازی درآمدها و حرفه‌ای شدن فکر کنند؛ به این ترتیب آنها می توانند با هزینه کمتری ، بیشترین خدمات را به مشتریان ارائه دهند.

مدیر عامل کارگزاری «نماد شاهدان» در خصوص روش‌هایی که کارگزاران می‌‎‌توانند از طریق آن توسعه درآمدی داشته باشند، گفت: یکی از موضوعاتی که اهمیت دارد توسعه نقش کارگزاری‌ها در سواد مالی سرمایه‌گذاری است، یعنی کارگزاری‌ها علاوه بر خدمات کارگزاری باید بتوانند وارد حوزه‌ آموزش سواد سرمایه‌گذاری به مردم شوند؛ به تعبیری کارگزاری‌ها می‌توانند به سرمایه گذاران در مدیریت ثروت خود کمک کنند تا محصولات و ابزارهای موجود در بازارسرمایه را به درستی انتخاب و سرمایه‌گذاری مناسبی را داشته باشند.

 

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 526

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید