• 1402/07/24 - 11:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی پاسخ داد:

نقش کانون در ارتقا بازارسرمایه چیست؟

رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی گفت: تعامل ارکان و نهادهای بازار سرمایه با کانون می‌تواند جایگاه بازار سرمایه را ارتقا دهد، زیرا توسعه این بازار به نفع صنعت کارگزاری و اقتصاد ایران خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار به نقل از صدای بورس؛ رحمان بابازاده گفت: حرفه‌ای‌ترین فعالان بازار سرمایه ایران به تشکیل کانون کارگزاران بورس پرداخته اند و  از آنجا که نقش خود را ضمن تعامل با مشتریان ایفا می‌کنند از تجارب و تخصص مناسبی در این زمینه برخوردارند، بنابراین می‌توانند مشکلات بازار را به ارکان و نهادهای بازار سرمایه به خوبی منتقل کنند.

او افزود: به طور حتم تعامل ارکان و نهادهای بازار سرمایه با کانون می‌تواند جایگاه بازار سرمایه را ارتقا دهد، زیرا توسعه این بازار به نفع صنعت کارگزاری و اقتصاد ایران خواهد بود.

رئیس هیات مدیره کارگزاری فارابی در زمینه نحوه افزایش محصولات کارگزاری‌ها ادامه داد: مطالعاتی از بررسی‌های انجام شده در زمینه صنعت کارگزاری در سایر کشورها نشان داد که کارگزاری‌ها در دنیا صرفا از کارمزد کسب درآمد نمی‌کنند، بلکه با ایجاد ارزش افزوده توانسته اند  درآمدهای خود را تنوع ببخشند؛ در آینده نتایج این بررسی‌ها بعد از چکش کاری در قالب پیشنهاد به نهادهای ذی ربط ارسال شد.

بابازاده بیان کرد: به طور کلی وجوه مختلفی برای درآمدزایی وجود دارد که قطعا نیازمند تدوین قوانین مخصوص به آن ابزارهاست؛ نکته مهم دیگر این که ضروری است تمام نهادها اهتمام ورزند تا بازار نقد شونده باشد که صنعت کارگزاری نیز از این جهت منتفع شود.

رئیس سابق هیئت مدیره کانون کارگزاران، ضمن ارزیابی بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری گفت: تخصص اصلی نهادهایی مانند کانون کارگزاران، خدمت‌رسانی به مشتریان است و سعی داریم از پیش‌بینی بازار خودداری کنیم. این امر بیشتر بر عهده کارشناسان اقتصادی و بازار سرمایه است اما به طور کلی بازار سهام از تورمی که بر قیمت سهام منعکس می‌شود تاثیر می‌پذیرد و دومین متغیر رشد اقتصادی است که باعث رونق بازار سرمایه می‌شود؛ بنابراین احتمالا بازار سرمایه در نیمه دوم سال با یک روند آهسته به شرایط مطلوب خود باز خواهد گشت.

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 527

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید