• 1400/10/13 - 00:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نشست بررسی لایحه بودجه سال 1401 با حضور دکتر پورمحمدی در کانون کارگزاران برگزار گردید

به‌همت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، نشست مشترکی با موضوع "بررسی لایحه بودجه 1401" و با حضور معاونت امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه برگزار شد...

001012_Budje_News_Ban

به‌همت کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و با همکاری کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، نشست مشترکی با موضوع "بررسی  لایحه بودجه سال 1401" و با حضور سیدحمید پورمحمدی، معاونت امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه، محمدرضا دهقانی احمدآباد، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، سعید اسلامی‌بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران و جمعی از مدیران و فعال بازار سرمایه روز یکشنبه مورخ 1400/10/12 در محل کانون کارگزاران برگزار گردید. 

به گزارش روابط‌عمومی کانون کارگزاران، اصلی‌ترین مسائل و دغدغه‌های مطروحه توسط حاضران در نشست فوق شامل نرخ گاز خوراک و سوخت صنایع، امکان عملی تهاتر مطالبات شرکت‌ها (مخصوصا تولیدکنندگان اوره) با دولت، برنامه فروش اوراق در سال جاری و سال آینده و اثرات اخذ مالیات بر سود سپرده اشخاص حقوقی بود. 

 

فعالین بازار با بیان دغدغه‌های خود نسبت به فرمول فعلی تعیین نرخ خوراک صنایع پتروشیمی و به تبع آن نرخ سوخت سایر صنایع و اثرات آن بر عملکرد شرکت‌ها و از دست دادن مزیت رقابتی نسبت به شرکت‌های مشابه بین‌المللی، بر لزوم بازنگری فرمول فعلی تاکید نمودند. همچنین عدم تعریف مسیر مشخص برای تسویه مطالبات شرکت‌ها از دولت و انباشت این مطالبات، دغدغه‌ای بود که توسط فعالین مطرح گردید. 

جناب آقای پورمحمدی با تشریح مفروضات و نقطه نظرات سازمان برنامه بودجه در تدوین بودجه سال 1401، مواضع خود نسبت به تغییر فرمول نرخ گاز خوراک و تسویه مطالبات شرکت‌ها با دولت را اعلام نمودند. همچنین برنامه احتمالی دولت برای کاهش انتشار اوراق در سال آینده را به اختصار بیان نمودند و اذعان کردند در جریان مطالعات صورت گرفته در خصوص اخذ مالیات بر سود سپرده اشخاص حقوقی قرار ندارند. 

در پایان، تاکید شد با توجه تدوین سند برنامه هفتم توسعه توسط دولت در ماه‌های پیش رو، پیشنهادات کارشناسان بازار سرمایه در خصوص اصلاح فرمول‌ها و موارد مشابه از طریق کانون‌ها و تشکیل کارگروه‌های مشترک اعلام گردد. 

 

 

انتهای پیام/

 

 

 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 375
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم