• 1402/06/13 - 17:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
امروز برگزار شد:

مراسم رونمایی از سالن استاد اکبر زرگانی‌نژاد در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار

امروز طی مراسمی با حضور خانواده مرحوم زرگانی نژاد، دکتر عشقی رییس سازمان بورس، دکتر ثابت عظیم ثابت دبیرکل کانون کارگزاران، دکتر سعدی دبیرکل کانون نهادها، جمعی از مدیران عامل کارگزاری‌ها و پیشکسوتان و بزرگان بازارسرمایه از سالن «استاد اکبر زرگانی نژاد» در کانون کارگزاران بورس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس، امروز دوشنبه، 13 شهریور ماه کانون کارگزاران سالن اجتماعات خود را به نام اکبر زرگانی‌نژاد یکی از فعالان و کارگزاران امین، خبره، خوش‌نام و صاحب‌نظر در بازارسرمایه کشور ثبت کرد.

زرگانی‌نژاد در تاسیس کانون کارگزاران و توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری نقش بسزایی داشت، او از نخستین متقاضیان تاسیس شرکت کارگزاری بورس بود و در سال 1368 ضمن اخذ مجوز تأسیس با ایجاد یک باجه کوچک در سازمان، فعالیت خود را به عنوان کارگزار آغاز و همزمان با احیای دوباره بورس تهران، علاوه بر فعالیت‌های حرفه‌ای امور فرهنگی و اجتماعی خود را در خصوص ترویج فرهنگ سهامداری شروع کرد.

 او در سال‌های فعالیتش در فرآیند عرضه و پذیرش بسیاری از شرکت‌ها در بورس و ایجاد سیستم معاملات آنلاین نقش بسزایی داشت هرچند سرانجام بعد از روبه‌رو شدن با بیماری جانکاه در اسفند ماه 1390، بازارسرمایه در غم از دست دادن این کارگزار و معلم خوش‌نام به سوگ نشست.

رییس سازمان بورس: اراده سازمان بورس در اعطای نقش عملیاتی‌تر درحوزه آموزش به کانون کارگزاران

در این مراسم دکتر عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران ضمن ادای احترام نسبت به مرحوم زرگانی‌نژاد و خانواده ایشان به اهمیت قدردانی از پیشکسوتان و فعالان موثر در بازارسرمایه تاکید کرد.

در ادامه، دکتر عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با اشاره به اینکه تجربیات و کارهای بزرگان صنعت کارگزاری باید به نسل جوان حاضر و آیندگان منتقل شود، گفت: کمک صنعت کارگزاری به بازار سرمایه کمک بنیادی و اساسی است و بدون توسعه صنعت کارگزاری و بدون تحول در این صنعت، بازار سرمایه نمی‌تواند کارهای خود را به درستی انجام دهد.

او بیان کرد: معتقدم زنده نگه داشتن یاد و خاطره این بزرگان برای بازار سرمایه لازم و واجب است و منش بزرگانی چون مرحوم زرگانی نژاد از پیشکسوتان حوزه کارگزاران و رفتار آنها باید سرمشق افراد جدیدی که وارد این صنعت می‌شوند، قرار گیرد.

وی افزود: صنعت کارگزاری به واسطه هماهنگی‌ها و سازماندهی در کانون کارگزاران، ظرفیت بسیار خوبی به منظور آشنایی مدیران این صنعت با مباحث روز و انتقال تجربیات پیشکسوتان در این صنعت دارد تا گسستی بین نسل‌های مختلف مدیریتی ایجاد نشود.

رئیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: کمک صنعت کارگزاری به بازار سرمایه کمک بنیادی و اساسی است و بدون توسعه صنعت کارگزاری و بدون تحول در این صنعت، بازار سرمایه نمی‌تواند کارهای خود را به درستی انجام دهد.

وی تاکید کرد: سازمان بورس اراده جدی دارد که نقش پررنگ‌تر و عملیاتی تری به کانون کارگزاران بدهد تا در بحث‌های آموزشی و نظارتی نقش جدی تری داشته باشد و بخشی از وظایف از سوی کانون انجام شود.

در ادامه این مراسم، بزرگان و پیشکسوتان حاضر به بیان خاطرات خود از مرحوم زرگانی‌نژاد پرداختند. 

شایان ذکر است، بعد از اتمام این مراسم، دکتر عشقی به همراه دبیرکل کانون کارگزاران و معاونان خود از سایت آزمون (تست سنتر)،کلاس های آموزشی مجازی و حضوری و امکانات کانون در واحد آموزش بازدید کردند.

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 511

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید