لیست اخبار صفحه :12
حضور کانون در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

حضور کانون در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار نیز به ‌عنوان یکی از ارکان اصلی بازار سرمایه با هدف فرهنگ‌سازی، آموزش و معرفی جایگاه و نقش قانونی این کانون در بازار‌سرمایه در سالن B38 غرفه کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار میزبان بازدیدکنندگان نمایشگاه است.

اتحاد کانون‌ها گامی به سمت توسعه بازار
در نشست مشترک دو کانون مطرح شد:

اتحاد کانون‌ها گامی به سمت توسعه بازار

دبیران کل کانون‌های کارگزاران بورس و اوراق بهادار و نهادهای سرمایه‌گذاری به همراه معاونان خود طی نشستی در محل کانون کارگزاران، دیدار و به گفت و گو پرداختند. انتقال تجربیات و انجام اقدامات مشترک در راستای اعطای خدمات بهتر به اعضا و توسعه بازار از اهداف اصلی این دیدار بود.

نشست «بازارسرمایه؛ از دانشگاه تا صنعت» / افتتاح «دفتر همیاران کانون کارگزاران»
در بازدید کانون از دانشگاه کاشان انجام شد:

نشست «بازارسرمایه؛ از دانشگاه تا صنعت» / افتتاح «دفتر همیاران کانون کارگزاران»

روز گذشته عظیم ثابت، دبیرکل به اتفاق معاونت‌های کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با هدف معرفی این کانون و معرفی فرصت‌های شغلی صنعت کارگزاری به دانشگاه کاشان سفر کردند. برگزاری نشست «بازارسرمایه، از دانشگاه تا صنعت»؛ افتتاح «دفتر همیاران کانون کارگزاران»؛ امضای تفاهم نامه در راستای ارتقای فرآیند اجرایی شدن تفاهم نامه قبلی کانون و دانشگاه کاشان در حوزه‌های ارایه خدمات آموزشی و پژوهشی و نیز بازدید از مرکز نوآوری و تجاری سازی این دانشگاه برخی از مهترین دستاوردهای این سفر هستند.

 مشکلات کارگزاران در مسیر افزایش سرمایه
در نشست کانون با شرکت‌های عضو بررسی شد:

مشکلات کارگزاران در مسیر افزایش سرمایه

کانون کارگزاران در نشستی با اعضای خود به بررسی مشکلات موجود در اجرایی شدن دستورالعمل «صدور مجوز تاسیس و فعالیت کارگزاری» پرداخت. در این نشست، مدیران عامل شرکت‌های کارگزاری حاضر از دبیر کل خواستند تا به عنوان نماینده کارگزاران با سازمان در این خصوص مذاکره کند تا مهلت زمانی برای اجرای آن تمدید و موانع موجود در این دستور‌العمل برداشته شود. کارگزاران تمدید مهلت زمانی و رفع موانع موجود در پیاده‌سازی و اجرایی شدن این دستورالعمل از جمله کاهش تشریفات و بروکراسی را خواستار شدند.

دیدار دبیرکل جدید با رؤسای کارگروه‌های کانون

دیدار دبیرکل جدید با رؤسای کارگروه‌های کانون

دبیرکل جدید کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار طی نشستی با روسای کارگروه های این کانون دیدار کرد و در این دیدار ضمن تاکید بر ارائه خروجی این کارگروه ها حول محورهای مرتبط توسط روسای کارگروه به هیئت مدیره کانون گفت: ضروری است برای رسیدن به نتیجه مطلوب با توجه به وجود موضوعات مشترک در این کارگروه‌ها تعامل و ارتباط کافی بین آنها وجود داشته باشد؛ همچنین مسائل و موضوعات هر کارگروه ‌در سایر کارگروه‌ها مطرح و اطلاعات به اشتراک گذاشته شود.

ششمین دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار انتخاب شد
با استعفای دهقانی احمدآباد؛

ششمین دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار انتخاب شد

محمدرضا دهقانی احمدآباد هفته پیش و با گذشت حدود 2 سال فعالیت در کانون کارگزاران از سمت دبیرکلی استعفا داد و در چهارصد و شصت و چهارمین جلسه هیئت‌ مدیره کانون کارگزاران، عظیم ثابت به سمت دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار انتخاب شد.

همایش تخصصی سامانه مؤدیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی
کانون کارگزاران برگزار کرد؛

همایش تخصصی سامانه مؤدیان و قانون پایانه‌های فروشگاهی

این همایش با محوریت بررسی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و بررسی نرم‌افزارهای ارسال صورتحساب الکترونیکی و نحوه اجرای آن در روز شنبه 16 اردیبهشت‌ماه در بستر کلاس مجازی آموزش کانون کارگزاران با شرکت مدیران عامل و مدیران مالی شرکت‌های عضو کانون برگزار شد.

بازی برد- برد کارگزاران چگونه است؟
یادداشت دبیرکل کانون کارگزاران در روزنامه دنیای اقتصاد؛

بازی برد- برد کارگزاران چگونه است؟

در سال‌هایی که شاهد رکود در بازار سرمایه کشور هستیم، ۴۰ تا ۵۰‌ درصد شرکت‌های کارگزاری دچار حاشیه زیان می‌‌‌شوند. حاشیه خالص صنعت کارگزاری گاه به ارقامی کمتر از سربه‌سر میل پیدا می‌کند. در عین حال همچنان شرکت‌های سودده‌‌‌ نیز در این صنعت حضور دارند؛ به‌خصوص شرکت‌هایی که عمده فعالیت آنها در حوزه بورس‌کالای ایران است. چرایی این مهم نیز به اثرپذیری کمتر این شرکت‌های کارگزاری از رکود بازار اوراق بهادار بازمی‌گردد. بنابراین می‌‌‌توان این‌گونه استنباط کرد که صنعت مذکور متشکل از شرکت‌های سودده و زیان‌‌‌ده است. علاوه بر این، در دوره‌‌‌های مختلف زمانی هم بعضا مشاهده می‌شود که تعداد زیان‌‌‌ده‌‌‌ها با توجه به سمت و سوی رونق و رکود بازار سرمایه با تغییراتی همراه می‌شود.