• 1402/05/01 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با همت کانون کارگزاران بورس رقم خورد:

شروع دوباره رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری؛ سال اول محرمانه و کتبی

نتیجه رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری عصر روز گذشته به صورت مکتوب و محرمانه به شرکت‌های کارگزاری اعلام شد، براین اساس پس از مدتی توقف، این اقدام با همت کانون کارگزاران بورس از سر گرفته شد تا گامی در جهت ارتقاء شرکت‌های کارگزاری برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس، رتبه‌بندی انجام شده برای هر کارگزاری در بورس‌های «اوراق بهادار»، «کالا» و «انرژی» به تفکیک محاسبه شده است؛ این رتبه‌ها بر اساس امتیازات ذکر شده در دستورالعمل رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزار، کارگزار/ معاله‌گر از یک تا پنج ( نمره کامل) در هر بورس محاسبه و اعلام شده است.

شرکتهایی که در این خصوص اعتراض دارند نیز می‌توانند ظرف پنج روز کاری اعتراض خودشان را به همراه مدارک و مستندات برای کانون ارسال کنند.  

شایان ذکر است، چند سالی است که رتبه‌بندی شرکت‌های کارگزاری به تعویق افتاده بود، اما نظر به خواست سازمان بورس در انجام مجدد رتبه‌بندی و با تلاش‌های زیاد هیات مدیره کانون بورس و اوراق بهادار در این خصوص، دستورالعمل رتبه بندی در انتهای سال گذشته و پس از 20 جلسه بررسی این موضوع در کمیته مربوطه به تصویب رسید .

کمیته تدوین رتبه‌بندی شامل نمایندگان بورس‌ها (بورس، فرابورس، انرژی، کالا) به همراه سه نماینده از کانون کارگزاران بوده و در این میان کارگروه‌های ریسک و مطالعات تطبیقی کانون نیز در بررسی و تنظیم مناسب این دستورالعمل تلاش‌های بسیاری کردند.

گفتنی است، براساس مصوبه کمیته تدوین رتبه‌بندی، رتبه سال 1401 کارگزاری‌ها به طور کتبی و محرمانه اعلام شده است اما سال آینده رتبه‌بندی‌ها قابل افشا است، بنابراین شرکت‌های کارگزاری تا آن زمان فرصت دارند تا نواقص و مشکلات خود را حل کنند.

خاطر نشان می‌شود، کانون کارگزاران در نظر دارد طی جلساتی با همه شرکت‌های کارگزاری به طور مجزا به بررسی نتایج رتبه‌بندی هر کدام بپردازد تا کارگزاران از جزییات نتایج خود مطلع شوند. 

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 495

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید