• 1400/12/04 - 15:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

راه‌اندازی سامانه جدید عرضه بورس کالا از هفته آینده

مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای به کلیه کارگزاران و ذی‌نفعان اعلام کرد که از روز شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، عرضه‌های مربوط به تالار صادراتی، فرآورده‌های نفتی و بازار فرعی از طریق سامانه جدید عرضه به آدرس https://supply.ime.co.ir ثبت و مورد تایید قرار خواهد گرفت...

مدیریت عملیات عرضه بورس کالای ایران در اطلاعیه‌ای به کلیه کارگزاران و ذی‌نفعان اعلام کرد که از روز شنبه ۷ اسفند ماه ۱۴۰۰، عرضه‌های مربوط به تالار صادراتی، فرآورده‌های نفتی و بازار فرعی از طریق سامانه جدید عرضه به آدرس https://supply.ime.co.ir ثبت و مورد تایید قرار خواهد گرفت. 

به گزارش روابط‌عمومی و به نقل از کالاخبر؛ برمک هوشیار مدیر توسعه فناوری اطلاعات بورس کالای ایران پیش از این خبر راه‌اندازی سامانه جدید عرضه بورس کالا را اعلام کرده بود.

به گفته هوشیار، طراحی سامانه جدید عرضه، یکی از پروژه‌هایی است که در راستای طرح جامع یکپارچه‌سازی سامانه‌های عملیاتی موسوم به «سامانه سیمرغ» پیاده‌سازی شده و این سامانه که به لحاظ تکنولوژی و فرآیندی به طور ویژه ارتقا یافته است به زودی جایگزین تمام سامانه های قبلی بورس کالا می‌شود.

وی افزود: با این اقدام یک وحدت رویه در تمامی سامانه‌های عملیاتی به وجود می‌آید تا همگی آنها از یک ساختار شکلی و فرآیندی تبعیت کنند.

وی یادآور شد: به لحاظ بحث مدیریت کاربران نیز مدیریت کاربران تمامی این سامانه‌ها یکپارچه شده و دسترسی سامانه‌های جدید از طریق سامانه sso یا همان درگاه ورود یکپارچه اتفاق می‌افتد که پیشرفته‌ترین تمهیدات امنیتی در آن لحاظ شده است.

مدیر توسعه فناوری اطلاعات بورس کالای ایران گفت: قابلیت دیگری که بنا به درخواست عرضه‌کنندگان به ویژه عرضه کنندگان بزرگ و با توجه به رشد حجم و ارزش معاملات در سامانه تعبیه شده است، امکان همکاری با چند بانک به صورت همزمان به عنوان بانک عامل است، چرا که تا پیش از این هر عرضه کننده می‌توانست تنها یک حساب تسویه در بورس کالا داشته باشد، ولی در سامانه جدید این امکان تعبیه شده است که عرضه‌کنندگان قادر باشند به ازای هر عرضه، حساب تسویه مختص آن عرضه را از بین حساب‌های بانکی مختلف خود انتخاب کنند و در واقع عرضه‌کننده می‌تواند به صورت همزمان با چندین بانک همکاری داشته باشد. 

انتهای پیام/ 

  • گروه خبری : گروه های مطالب
  • کد خبر : 388
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم