• 1401/07/24 - 11:12
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
پیگیری‌های کانون کارگزاران نتیجه داد؛

رئیس سازمان بورس با قید تسریع: مصوبه معافیت مالیاتی کارمزد اعتبارات کارگزاری‌ها اجرا شود

بالاخره بعد از 9 ماه پیگیری‌های مستمر کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در خصوص اجرای مصوبه معافیت مالیاتی کارمزد اعتبارات کارگزاری‌ها، روز گذشته رئیس سازمان بورس در نامه‌ای به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور خواستار اجرای مصوبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ و ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ شورای عالی بورس در راستای معافیت مالیاتی کارمزد اعطایی به مشتریان کارگزاری‌ها شد.


 دکتر عشقی_نامه نگاری

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، مجید عشقی در این نامه متذکر شده است که علی‌رغم لازم‌ الاجرا بودن قانونی که در بالا اشاره شده، از تاریخ 1400/10/13 ممیزان مالیاتی به ویژه در خصوص کارمزد اعتبارات اعطایی یه مشتریان توسط شرکت‌های کارگزاری، کماکان براساس بخشنامه‌های سابق اقدام می کنند.

بنابراین، در راستای تسریع در اجرایی شدن مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار و همچنین پیشگیری از ورود خدشه جدی به اعتماد عمومی فعالان بازار نسبت به حاکمیت قانون و سازوکار بازار سرمایه، خواهشمند است دستور فرمائید با «قید تسریع» بخشنامه‌های اجرایی لازم در این خصوص به واحدهای تابعه ابلاغ و از تاریخ ابلاغ مصوبات شورای عالی بورس و اوراق بهادار به آن سازمان، رسیدگی ممیزهای مالیاتی براساس قانون و مقررات جدید انجام شود.

یادآور می‌شود، چندی پیش (شانزدهم مهر ماه)، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد و دارایی درخواست کرد تا بخشنامه‌های اجرایی برای معافیت مالیات بر ارزش افزوده خرید اعتباری ابلاغ شود.

محمدرضا دهقانی احمد آباد، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در این نامه بر لزوم پیگیری اجرای قانون معافیت از مالیات بر ارزش افزوده خرید اعتباری تاکید کرد. او از احسان خاندوزی خواست تا دستور دهد، سازمان امور مالیاتی ضمن ابلاغ بخشنامه‌های اجرایی لازم در این خصوص، تکلیف وجوه پرداخت شده بابت مالیات بر ارزش افزوده کارمزد اعتبارات اعطایی کارگزاران از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به حساب خزانه را نیز معین کنند.

 

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 426

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید