• 1401/11/02 - 16:20
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
با اعلام مدیر آموزش کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار؛

دوره‌ آموزشی «توکن‌های بهادار و کاربرد آن در بازارهای مالی» برگزار می‌شود

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در راستای ارتقای دانش مدیران و فعالان نهادهای مالی بازار سرمایه، دوره‌ آموزشی «توکن‌های بهادار و کاربرد آن در بازارهای مالی» را به طور حضوری و آنلاین برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، مسلم نیلچی، مدیر آموزش کانون در نامه‌ای از برگزاری دوره آموزشی «توکن‌های بهادار و کاربرد آن در بازارهای مالی» به طور حضوری و آنلاین خبر داد و توضیح داد: توکن‌های بهادار، مابه‌ازای دیجیتالی ابزارهای مالی سنتی همچون سهام، اوراق قرضه یا دیگر اوراق بهادار هستند. برای مثال، یک شرکت تجاری که به‌دنبال جذب سرمایه برای توسعه فعالیت‌های خود است، به جای عرضه سهام، می‌تواند بخشی از حقوق مالکیت خود را از طریق انتشار یک توکن دیجیتال در اختیار متقاضیان بگذارد و با فروش آن در سکوهای عرضه توکن‌های بهادار، دست به جمع‌آوری سرمایه بزند.

نیلچی افزود: به کمک توکنایز کردن، می‌توان دارایی‌هایی مانند سهام‌ بورسی، زمین، ملک، خودرو، طلا، سهام شرکت‌ها، حق استفاده از یک امکان و همانند آن را به واحدهای دیجیتالی کوچکی به نام توکن تبدیل کرد و این توکن‌ها را برای خرید، به عموم مردم عرضه کرد.

مدیر آموزش کانون تاکید کرد: از آنجایی که این توکن‌ها بر بستر بلاکچین تعریف و عرضه می‌شوند، غیرقابل دستکاری بوده، امکان فروش یک دارایی واحد به دو یا چند، به صورت همزمان وجود نداشته و خریدار توکن، تنها مالک آن بوده و حق مالکیت توکن صرفا با خریدار آن بوده و بدون اجازه وی، امکان انتقال آن به دیگری از نظر فنی وجود ندارد.

 او ادامه داد: همچنین به دلیل شفاف بودن بستر بلاکچین، درصورت تعریف توکن بیش از حد تعیین شده در قرارداد، همه سرمایه‌گذاران از این تخطی مطلع می‌شوند. بدون هیچ تردیدی، توکن‌های بهادار می‌توانند قواعد بازی را در صنعت مالی به هم بزنند. اگر توکن‌های بهادار بتوانند وعده‌های بلندپروازانه خود را محقق کنند، انتظار می‌رود هزینه‌های جاری و عملیاتی نهادهای مالی به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند. علاوه ‌بر این، گسترش پذیرش توکن‌های بهادار می‌تواند به‌ تدریج زمینه را برای ادغام فزاینده بازارهای مالی دیرپا فراهم کند.

شایان ذکر است، روزهای تشکیل کلاس این دوره یکشنبه‌ها ساعت 16 الی 20 و به مدت 16 ساعت است که از 23 بهمن ماه 1401 آغاز می شود.

شایان ذکر است، آشنایی با فناوری بلاکچین به عنوان بستر توسعه و ایجاد توکن‌های بهادار، بررسی کاربردهای فناوری بلاکچین در بازار سرمایه،  آشنایی با توکن‌های بهادار و کاربرد آن در بازار سرمایه، آشنایی با قراردادهای هوشمند، DeFi و پلتفرم‌های عرضه توکن‌های بهادار تنها برخی از سرفصل های موجود در این دوره است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از این دوره اینجا را کلیک کنید.

 

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 447
لیلی شهیر
خبرنگار

لیلی شهیر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید