• 1401/11/05 - 12:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به همت کانون کارگزاران بورس و اوراق؛

دوره «پیاده‌سازی الزامات حاکمیت شرکتی» ویژه مدیران برگزار می‌شود

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، دوره‌ آموزشی پیاده‌سازی الزامات حاکمیت شرکتی (با تاکید بر دستورالعمل جدید سازمان بورس و اوراق بهادار) در راستای ارتقای دانش مدیران ‌عامل و اعضای هیئت مدیره نهادهای مالی به ویژه بازار سرمایه، را به طور آنلاین برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، مسلم نیلچی، مدیر آموزش این کانون با اعلام خبر بالا گفت: واقعیت این است که در دنیای مدرن امروزی، بدون در نظرگرفتن حداقل ابعاد حاکمیت شرکتی از جمله شفافیت، هیئت مدیره اثربخش و رعایت حقوق ذینفعان، یک سازمان نمی‌تواند نقشه راه خلق ارزش بلندمدت را ترسیم نماید و شرکت‌ها برای رسیدن به موفقیت پایدار، نیاز به یک هیئت مدیره مدرن (مجهز به ابزار حاکمیتی) دارند.

او سرفصل های این دوره را شامل، تبیین ضرورت ایجاد ساختار حاکمیت شرکتی در راستای خلق ارزش؛ بررسی دستورالعمل جدید حاکمیت شرکتی سازمان بورس و مقایسه آن با دستورالعمل قبلی؛ بررسی چارچوب حاکمیت شرکتی  ISO37000 اولین راهنمای جامع و یکپارچه حاکمیت شرکتی در دنیا؛ بررسی اصول و ابعاد حاکمیت شرکتی در ایران و نحوه پیاده‌سازی آن؛ بررسی نقش و وظایف اعضای هیئت مدیره و مدیران‌عامل در پیاده‌سازی الزامات جدید دستورالعمل حاکمیت شرکتی عنوان کرد.

نیلچی توضیح داد: این دوره 5 ساعته، طی روز پنجشنبه ساعت 8:30 الی13:30 برگزار می‌شود. همچنین سهمیه در نظر گرفته شده برای هر یک از نهادهای مالی در این دوره دو نفر است و با توجه به محدویت ظرفیت کلاس، اولویت با نهادهایی است که زودتر نسبت به ثبت‌نام همکاران خود در دوره اقدام کرده باشند.

او افزود: مخاطبان این دوره مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره هستند. مبلغ شهریه برای کلیه داوطلبان 4.500.000 ریال است که برای اشخاص وابسته به اعضاء کانون و ارکان بازار سرمایه، تخفیف 25 درصد لحاظ خواهد شد.

 

علاقمندان می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه آموزش کانون کارگزاران مراجعه کنند.       

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 449

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید