• 1402/09/08 - 15:55
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و شرکت «دانش بنیان توسعه سینا»

امروز کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با امضای تفاهم نامه‌ای مشترک، پل ارتباطی بنیاد مستضعفان با بازار سرمایه شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، امروز هشتم آذر 1402، کانون کارگزاران بورس و شرکت دانش بنیان توسعه سینا وابسته به بنیاد مستعضان طی مراسمی با حضور دبیرکل و معاونت‌های کانون و نیز مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت توسعه سینا تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در این مراسم بیان کرد: کانون کارگزاران بورس به عنوان یک نهاد صنفی خود انتظام و حرفه‌ای همواره در تلاش است تا در جهت منافع صنعت کارگزاری به عنوان باسابقه‌ترین صنعت مالی کشور گام بردارد.

او افزود: در همین راستا کانون می‌کوشد برای تامین اهداف صنفی خود و ارتقای آن با سازمان‌های فعال در حوزه‌های اقتصادی و دارای منافع و اهداف مشترک، تعاملات خود را گسترش دهد.

مسلم نیلچی، معاونت آموزش، پژوهش و توسعه کانون کارگزاران بورس در این مراسم به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: استفاده از طرفیت و پتانسیل‌های کانون برای برگزاری دوره‌های آموزشی با محوریت توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و سواد مالی در سرار کشور؛ تشکیل کمیته پژوهشی مشترک برای انجام نیازهای پژوهشی با موضوعات مشترک طرفین؛ معرفی نخبگان و استعدادهای برتر سرار کشور برای توانمندسازی افراد متخصص برای حضور در نهادهای مالی؛ استفاده از ظرفیت‌های طرفین در حوزه تالیف و نشر کتب و مقالات در خصوص موضوعات مرتبط با بازارسرمایه مانند تامین مالی و .... برخی از مهمترین هدف‌های این تفاهم‌نامه هستند.

یاسر خانی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان «توسعه سینا» نیز در ادامه گفت: این شرکت به عنوان بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر بنیاد مستضعفان در حال فعالیت است. امیدوارم امروز بعد از امضای تفاهم‌نامه با کانون کارگزاران بورس، بتوانیم همکاری نزدیکتری با مجموعه بازارسرمایه و کارگزاران بورس و اوراق بهادار کشور داشته باشیم.  
او اضافه کرد: زنجیره ارزش‌های بنیاد مستضعفان و نیز موضوع محرومیت‌زدایی، دو استراتژی کلی برای فعالیت‌های این مجموعه هستند که سبب شده اندبتوانیم فعالیت‌های خود را به طور گسترده‌تری دنبال کنیم.

خانی تصریح کرد: با توجه به اینکه کانون کارگزارن به عنوان یک نهاد صنفی و حرفه‌ای برای صنعت کارگزاری فعالیت دارد، آن را بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط قوی با بدنه صنعت کارگزاری دانسته و برآن شدیم تا بتوانیم با تعریف اهداف مشترک از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در این بستر بهره‌مند شویم.

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 549

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید