• 1402/10/24 - 17:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
امروز در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار برگزار شد:

نشست همفکری کارگزاران با مدیرعامل و مدیران ارشد فرابورس ایران + عکس

امروز کارگزاران عضو کانون کارگزاران بورس طی نشستی پرسش‌ها و ابهامات خود را از مدیرعامل و مدیران ارشد فرابورس حول محورهای مختلفی مانند بازار نوآفرین، بازار توافقی، پذیرش شرکت‌ها، معاملات بلوکی، افزایش سقف تامین مالی، اصلاح و شفاف‌سازی برخی دستورالعمل‌ها، کراد فاندینگ و ... مطرح کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، امروز یکشنبه 24 دی ماه، جمعی از کارگزاران عضو کانون در نشستی با حضور مدیرعامل، معاونت‌های توسعه، نظارت بر بازار و عملیات فرابورس ایران و دبیرکل و معاونین کانون کارگزاران بورس به طرح مسایل مختلفی مرتبط با صنعت کارگزاری پرداختند.

برخی از این موضوعات شامل بازار نوآفرین، بازار توافقی، پذیرش شرکت‌ها، معاملات بلوکی، افزایش سقف تامین مالی، اصلاح و شفاف‌سازی برخی دستورالعمل‌ها، کراد فاندینگ، افزایش دامنه نوسان، دامنه کارمزدهای متناظر با خدمات، مباحث نظارتی،صندوق های املاک و مستغلات و زمین و مسکن، معاملات هماهنگ، طن دستکاری و ... بود.

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران در این نشست، کارگزاران را اعضای فرابورس دانست و گفت: این شرکت در تلاش است برای انجام خدمات عادلانه در خصوص کارگزاران، سرعت را افزایش داده و تا حد امکان از هزینه‌ها بکاهد تا طرفین به هم افزایی مطلوبتری در این خصوص دست یابند.

او با اشاره به بازار توافقی به عنوان بازاری که به تازگی در فرابورس رونمایی شده است، آن را مهمترین بازار برای نقش آفرینی کارگزاران عنوان کرد و افزود: این بازار کارگزار محور است و با هدف تسهیل انجام معاملات بزرگ مثل معاملات بلوکی در بازار سرمایه ایجاد شده و از آتیه خوبی برخوردار است.

شیرازی در خصوص مسایل مربوط به صندوق‌های املاک و مستغلات و زمین و ساختمان نیز بیان کرد: هر پیشنهادی در این راستا را از طرف کارگزاران به سازمان اعلام می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنم در این رابطه کارگروه مشترکی نیز تشکیل شود تا بتوانیم به جمع‌بندی مناسبتری از نظرات موجود برسیم.  

او در پاسخ به این پرسش که آیا بازار ثانویه‌ای برای کراد فاندیگ‌ها ایجاد خواهد شد، گفت: طرح نشدن این موضوع پیش از این، مربوط به برخی مسایل نظارتی بود که در بازارهای غیرمتمرکز وجود دارد، اما قرار است به زودی انجام این معاملات نیز بررسی شود.

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار بورس
  • کد خبر : 563

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید