• 1402/04/17 - 16:29
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معرفی کارگروه‌های کانون (8)؛

شناسایی و بررسی ریسک‌های صنعت مالی در کارگروه «ریسک صنعت کارگزاری»

کارگروه «ریسک صنعت کارگزاری» از مهمترین و اولین کارگروه‌های تشکیل شده در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار است که به بررسی و اقدام در خصوص کاهش ریسک‌های صنعت کارگزاری می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار، در ادامه معرفی کارگروه‌های تخصصی کانون و اهداف و فعالیت‌هایشان به معرفی کارگروه «ریسک صنعت کارگزاری» کانون کارگزاران بورس می‌پردازیم؛ این کارگروه یکی دیگر از 14 کارگروه فعال در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار است.

از مهمترین و اولین کارگروه‌های تشکیل شده در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار کارگروه «ریسک صنعت کارگزاری» است که به بحث و بررسی و اقدام در جهت کاهش ریسک‌های متوجه صنعت کارگزاری می‌پردازد. نام این کارگروه در ابتدا «بررسی مخاطرات صنعت کارگزاری» بود که بعدها به ریسک صنعت کارگزاری تغییر یافت. به دلیل حساسیت بالای موضوعات بررسی شده برای صنعت، اعضا این کارگروه اکثراً از میان مدیران رده بالای صنعت (مدیران عامل یا اعضاء هیئت مدیره) انتخاب می‌شوند.

کارگروه ریسک صنعت کارگزاری برای نخستین بار با هدف بررسی مهمترین ریسک‌های متوجه صنعت کارگزاری و همچنین ارائه راهکارها و پیشنهادات جهت کاهش ریسک صنعت کارگزاری در فروردین ماه سال 1390 تشکیل شد.

طی سال جاری این کارگروه در خصوص فعالیت صندوق تضمین و صندوق مشترک توسعه بازار به بحث و تبادل نظر پرداخته است و تاکنون دو جلسه از این کارگروه تشکیل شده است.

 

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 487

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید