• 1402/05/03 - 13:30
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
دبیر کل کانون کارگزاران مطرح کرد؛

خروج کارگزاران از تک محصولی بودن با ارائه آموزش و فرهنگ سازی

عظیم ثابت در گفت و گو پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) بیان کرد: در تلاشیم تا صنعت کارگزاری از تک محصولی بودن یعنی ( اکتفا به کارمزدها ) خارج شود و از پتانسیل‌های خود در حوزه‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی، فرصت‌های اعتباری و غیره بهره گیرند.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)؛ عظیم ثابت، دبیرکل کانون کارگزارن در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه خبری، در رابطه با برنامه کانون کارگزارن در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: مسئولان‌ صنعت کارگزاری به عنوان اصیل‌ترین و باسابقه ترین حوزه فعال در بازار سرمایه می‌بایست اقداماتی را در راستای ارتقا بازار و جایگاه این صنعت انجام دهند.

وی افزود: اهالی بازار سرمایه می‌دانند که کارگزاران به عنوان یکی از رکن های اساسی واسطه میان سرمایه‌گذاران با هسته معاملات می‌توانند نقش به سزایی را در توسعه بازار ایفا کند. صنعت کارگزاری خوشبختانه نسبت به دهه‌های اخیر با رشد و توسعه های قابل توجهی مواجه شده است.

ثابت تصریح کرد: امید می‌رود در کنار همکاری سهامداران با اعضای هیئت مدیره کارگزاری‌ها و از سوی دیگر ارائه راهکار به واسطه کانون کارگزاران شاهد ارتقا جایگاه این صنعت باشیم.

وی بیان کرد: کانون کارگزارن در حال تلاش است تا بتواند به عنوان حامی و نماینده کارگزاران اقداماتی را در راستای توسعه این صنعت انجام دهد، زیرا این صنعت افزون بر پتانسیل‌های قابل توجه، نقش بسزایی را نیز در نهادهای مالی دارد.

دبیر کل کانون کارگزارن تصریح کرد: در تلاشیم تا صنعت کارگزاری از تک محصولی بودن یعنی ( اکتفا به کارمزدها ) خارج شود و از پتانسیل‌های خود در حوزه‌های آموزشی، فرهنگ‌سازی، فرصت های اعتباری و غیره بهره گیرند.

ثابت گفت: بحث آموزش و پژوهش را در صنعت کارگزاری در راستای تامین نیروی منابع انسانی و تقویت زیرساخت‌ها با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: بحث آی‌تی و ورود به فناوری نوین برای کارگزاران بسیار اهمیت دارد، زیرا وقتی نهادهای مالی بتوانند برای تمامی سلیقه‌ها پکیج های مناسبی را ارائه دهند به طور حتم سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را گسترش خواهیم داد.

دبیرکل کانون کارگزارن در پایان مطرح کرد: از تمامی پتانسیل‌های بازار سرمایه اعم از بورس‌ها، سازمان بورس و تشکیل جلسات با کارگروها به عنوان بازوهای مشورتی به منظور رشد و شکوفایی صنعت کارگزاری در بازار سرمایه بهره خواهیم گرفت.

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 500

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید