• 1403/01/28 - 08:32
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
کانون کارگزاران طی مراسمی برگزار کرد:

تودیع و معارفه نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس

کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در چهارصد و هفتاد و نهمین جلسه هیات مدیره خود طی مراسمی از حمیدرضا دانش کاظمی به عنوان نماینده کانون‌ها در شورای عالی بورس و زحمات ایشان طی بیش از دو سال فعالیت در این شورا تقدیر کرد و همچنین به حامد سلطانی‌نژاد به عنوان نماینده جدید کانون‌ها در شورای عالی بورس تبریک گفت. در این نشست دغدغه‌های صنعت کارگزاری نیز مورد بررسی و توجه قرار گرفت و از نماینده جدید درخواست شد تا در کمک به رفع این دغدغه‌ها گام برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی کانون کارگزاران بورس، در نشست تودیع و معارفه حمیدرضا دانش کاظمی و حامد سلطانی نژاد به عنوان نمایندگان سابق و جدید در شورای عالی بورس که در سالن استاد زرگانی نژاد کانون کارگزاران برگزار شد، دبیرکل، رییس هیات مدیره و اعضای هیات مدیره این کانون ضمن قدردانی از حمیدرضا دانش کاظمی و تلاش ایشان طی دو سال و نیم تلاش در جهت ارتقای اعتبار، بهبود و گسترش خدمات و پیگیری و رفع مشکلات شرکت‌های کارگزاری؛ دغدغه‌های خود در خصوص صنعت کارگزاری و بازار سرمایه را با نماینده جدید کانون در شورای عالی بورس طرح در میان گذاشتند. 

ریسک‌های کارگزاران، تالار کیش، تامین مالی، تک محصولی بودن، مشکلات اعتبارات بانک‌ها، عرضه خودرو در بورس کالا، موضوع منابع موجود در صندوق توسعه و ... تنها برخی از دغدغه‌های طرح شده در این نشست بودند.

حمیدرضا دانش کاظمی در این نشست با اشاره به شایستگی‌های حامد سلطانی نژاد و انتخاب مناسب او به عنوان نماینده کانون‌ها گفت: ضروری است ارکان مربوط به بازارسرمایه حضور پررنگ‌تری در شورای عالی بورس داشته باشند، به طوریکه از هر سه کانون، سه عضو در این شورا حضور فعال داشته باشند و در نظرسنجی‌های مربوط به بازارسرمایه نظرات کانون‌ها خواسته شود؛ تا بتوان از نظرات متخصصان بازارسرمایه به طور مطلوبتری در توسعه بازار بهره‌برداری شود.

او تاکید کرد: بهتر است تا کانون کارگزاران بورس، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری و کانون سهام عدالت بیش از گذشته با یکدیگر ارتباط داشته و ا ایجاد هم‌افزایی مناسب به توسعه بازارسرمایه کمک کنند.

در ادامه این نشست، حامد سلطانی نژاد، نماینده جدید کانون‌ها در شورای عالی بورس با بررسی برخی از دغدغه‌های مطرح شده توسط کارگزاران، بیان کرد: با تقویت ارکان بازار، کارگزارای‌ها هم قدرتمندتر خواهند شد. همچنین با توسعه و گسترش بازار، حتی می‌توان با میزان کارمزد فعلی به سود مناسبتری رسید.

او اضافه کرد: در خصوص رفع تک محصولی بودن شرکت‌های کارگزاری، هر پیشنهادی را از طرف اعضا به عنوان نماینده کانون‌ها پیگیری می‌کنم و افزود: در خصوص موضوعات دیگر مانند سود بانکی، کارمزدها، اصلاح قانون به نفع نهادهای مالی و ... انشالله اقداماتی انجام خواهد شد.  

سلطانی نژاد با تاکید بر ضرورت ایجاد هم‌افزایی بین کانون‌ها بیان کرد: کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه‌گذاری می‌توانند به کانون دیگر یعنی کانون سهام عدالت خدمات مدیریتی ارائه دهند و به کارایی بیشتر این کانون یاری رسانند. 

   

  • گروه خبری : اخبار بورس,اخبار داخلی
  • کد خبر : 590
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تصاویر